Parteneri

Consorțiul TEACHME este format din 12 instituții-partenere din Republica Moldova, Germania, Franța, Regatul Unit, Lituania, Spania, care sunt:

  • Implicate în predarea și învățarea inovativă
  • dispuse să-și împărtășească experiențele în abordările de predare bazate pe TIC
  • interconectate în întreaga lume

Instituții Partenere din Uniunea Europeană

Fachhochschule des Mittelstands (FHM) a fost înființată în anul 2000. Misiunea FHM este de a oferi studenților abilități teoretice și practice pentru o ulterioară carieră în afaceri. Transmiterea abilităților manageriale și antreprenoriale, inclusiv instruiri privind elaborarea planului de afaceri, este un element integrant al fiecărui program de studiu al FHM. Există aproximativ 3.200 de studenți care studiază programele BA, MA & DBA în domeniile Economie, Media și Comunicare, HR, Sănătate și Asistență Socială, Turism și Inginerie.
Cursurile part-time se bazează pe conceptul de învățare combinată. Învățarea independentă se desfășoară în principal prin utilizarea platformei de învățare asincronă TraiNEX. E-learning-ul, în sensul lecțiilor sincrone independente de spațiu în sala de clasă virtuală este furnizat prin intermediul software-ului ADOBE Connect.

Universitatea din Nice Sophia Antipolis
– 9 unități de predare și cercetare, 3 institute, 2 școli (În afaceri și în inginerie)
– 27 000 de studenți, inclusiv 20% studenți străini
– 2000 de profesori / cercetători
– Unul dintre liderii universităților digitale din Franța
– Relația cu Sophia Antipolis, Parcul științific și tehnologic nr.1 din Europa (găzduiește peste 1400 de companii) Departamentul de Inovație Pedagogică al Universității Nice Sophia Antipolis:
– Expertiză în formarea la distanță și contact direct
– Expertiză în formarea cadrelor didactice
– Dezvoltarea și implementarea instrumentelor TIC educaționale și a resurselor pedagogice
– Împreună cu Ministerul Învățământului Superior și Cercetării, participă la promovarea rețelelor naționale în rețelele podcast, rețelele sociale și accesibilitatea digitală

Universitatea Kingston este situată în Greater London și are aproape 22.000 de studenți repartizați în cinci facultăți și patru campusuri diferite din zona Kingston. Universitatea Kingston a fost implicată încă de la început în programele Erasmus și alte inițiative europene și a jucat un rol activ în programe precum Grundtvig, Comenius, Tempus și Leonardo în ultimii ani. Centrul pentru Cercetare și Practică în Învățământul Superior (CHERP) stabilește studiile de învățământ superior ca disciplină de sine stătătoare, sprijinind totodată personalul care practică cel mai înalt nivel de profesionalism pentru obținerea de burse în toate etapele carierei. Setul de standarde academice practice Kingston Standard (KAPS) al lui CHERP, bazat pe Cadrul Standardelor Profesionale din Marea Britanie, este acreditat de către Academia de Învățământ Superior din Regatul Unit și este cheia recunoașterii și dezvoltării personalului academic și a altor profesioniști implicați în predarea și susținerea învățării. Activitățile de bază ale CHERP sunt ghidate și informate de cercetări de înaltă calitate și sunt susținute cu burse de studiu în cadrul unei serii de specializări de învățământ superior, incluzând Tehnologia îmbunătățită de învățare, iar centrul are misiunea de a construi capacitatea de cercetare în domeniul învățământului superior din cadrul Universității. Centrul dispune de un certificat de studii postuniversitare validat în învățământ și predare în învățământul superior furnizat în întregime prin învățământul la distanță și un masterat în cercetare și practică în învățământul superior, furnizat în principal prin învățământul la distanță. Centrul dispune de expertiză substanțială în învățarea online și la distanță, directorul Centrului fiind oficial șeful instituției eLearning.

Asociația Națională a Învățământului la Distanță (NADE) a fost înființată cu scopul de a promova crearea Societății Informaționale prin dezvoltarea educației la distanță (DE) și îmbunătățirea calității învățării electronice în diferite sectoare. Scopul principal al NADE este de a oferi tuturor cetățenilor lituanieni oportunități egale de învățare nținându-se cont de locul lor de trai. NADE creează platforme de învățare la distanță, organizează cursuri de învățământ la distanță, efectuează cercetări în domeniul eficienței și alte activități de învățământ la distanță aplicate în centre regionale de studiu și de sprijin pentru studii, alte instituții. Studiază, de asemenea, oferta regională și cererea de studii și cursuri în domeniul pre-calificării, al învățământului profesional, al învățământului postliceal și al învățământului superior. Asociația Națională a Învățământului la Distanță reunește organizații din diferite domenii ale învățământului, cum ar fi învățământul superior, educația și formarea profesională, post-secundar și pre-calificarea, precum și www.ndma.lt

World University Service (WUS) este o asociație dedicată dreptului la educație, care reprezintă un drept fundamental al omului, care face parte din libertatea academică și autonomia universitară. WUS, prezidat de WUS Canada, a creat o mare federație cu comitete independente în peste patruzeci de țări și are statut consultativ la Organizația Națiunilor Unite și la UNESCO.
World University Service Mediterranean (WUSMED) este o asociație independentă din punct de vedere politic, dedicată libertății academice și promovării cooperării academice și a relațiilor internaționale.
Domenii de expertiză și competență specifice:
– activități de promovare, coordonare, dezvoltare și evaluare în cadrul cooperării internaționale.
-Dezvoltarea educației, formării, comunicării și cercetării care sunt orientate spre a răspunde nevoilor dezvoltării sociale, economice și culturale.
-Colaborarea în crearea și gestionarea centrelor de predare, cercetare, dezvoltare și inovare.
– Îmbunătățirea transferului de cunoștințe de la universitate prin consiliere, încurajare și participare a companii pentru utilizarea, difuzarea și comercializarea cunoștințelor.
-organizarea activităților de diseminare (burse, concursuri, seminarii, cursuri, conferințe, întâlniri academice etc.).
WUSMED are patru angajați și numeroși voluntari în rețeaua membrilor săi, cu cunoștințe specifice legate de sectorul culturii și creației, în special legate de relația dintre piață și instituțiile de învățământ

Moldovan partners institutions

Universitatea de Stat din Tiraspol (UST)este prima instituție de învățământ superior din Republica Moldova, înființată la 1 octombrie 1930. UST își propune să ofere pregătire inițială și continuă la nivel înalt a specialiștilor din domeniile: Științe ale Educației, Științe Exacte, și Științe Sociale, Științe ale Naturii și Servicii, prin oferirea calificărilor profesionale competitive pe piața muncii, precum și prin dezvoltarea activităților de cercetare științifică și valorificarea rezultatelor acestora.
Universitatea combină un standard ridicat în aceste domenii, cu un accent puternic pe multidisciplinaritate.
Pentru realizarea obiectivelor menționate, TSU desfășoară următoarele activități: 1. formarea inițială (diplomă de licență, master) și continuă pentru profesori calificați prin educație publică; 2. formarea și perfecționarea personalului științific și didactic prin programe de doctorat și post-doctorat; 3. formarea specialiștilor prin educație cu frecvență redusă, învățământ la distanță, studii individuale și programe de formare profesională continuă; 4. desfășurarea activității editoriale; 5. organizarea și implementarea activităților educaționale cu elevii; 6. participarea la inovarea în domeniul elaborării politicilor și a educației și implementarea acestora în învățământul superior etc.

Universitatea de Stat „Alecu Russo” din Bălți a fost înființată în anul 1945. Este centrul complexului universitar care cuprinde pregătirea la toate nivelele a specialiștilor pentru economia națională (Licență, Masterat și Doctorat), precum și formarea continuă a specialiștilor deja angajați. Universitatea are circa 5500 de studenți (studenți, masteranzi și doctoranzi) la 44 de specialități și 26 de specializări în cadrul a patru facultăți (http://usarb.md). Angajații celor 13 departamente specializate oferă servicii educaționale în limbile română, rusă și la anumite specialități, în limbile engleză, germană și franceză. Universitatea de Stat Alecu Russo din Bălți organizează studii doctorale la opt specialități.

Universitatea Tehnică a Moldovei este singura instituție de învățământ superior din republica Moldova care oferă cursuri de pregătire pentru specialiști pentru economia națională. Misiunea UTM este de a oferi formare educațională calitativă generației mai tinere prin combinarea formării, cercetării și inovării, care va contribui la construirea unei societăți durabile și a unei economii bazate pe cunoaștere și la dezvoltarea personalității creatoare și critice a elevilor. TUM promovează sistematic prevederile Procesului de la Bologna și implementează cele trei niveluri de învățământ (Licență, Masterat și doctorat), sistemul ECTS. A dezvoltat un sistem intern de asigurare a calității și a atins deja un anumit nivel de informatizare a procesului educațional și a managementului universitar.

Universitatea de Stat din Cahul “Bogdan Petriceicu Hasdeu” este o instituție publică înființată la 7 iunie 1999 și are ca scop pregătirea și asigurarea regiunii sudice a Republicii Moldova cu profesioniști cu înaltă calificare.
Universitatea are trei facultăți: Facultatea de Filologie și Istorie, Facultatea de Drept și Administrație Publică și Facultatea de Economie, Informatică și Matematică.
Misiunea universității este dezvoltarea domeniului educațional din regiunea de sud a Republicii Moldova.
Deși are o scurtă istorie, Universitatea „B. P. Hașdeu „a înregistrat rezultate foarte bune atât în ​​domeniul cercetării științifice, cât și în implicarea cadrelor didactice în organizarea diferitelor activități, programe și proiecte extra curriculare.
Universitatea asigură pregătirea specialiștilor în următoarele domenii: filologie română, filologie engleză, filologie franceză, istorie, pedagogie, drept, administrație publică, afaceri și administrare, finanțe și bănci, contabilitate, turism, inginerie și managementul transportului naval, informatică și matematică.

Universitatea de Stat din Comrat (CSU) desfășoară activități în vederea dezvoltării și îmbunătățirii activităților educaționale, științifice și extracuriculare, creșterea calității formării, îmbunătățirea structurii personalului, dezvoltarea în continuare a tehnologiei informației, cooperarea internațională, dezvoltarea de baze de date ale bibliotecii de literatură științifică și educațională, activități de informare și publicare.
În cadrul universității, formarea profesională se desfășoară pe 40 de programe educaționale. În mod profesionist, are loc o pregătire sistematică a cadrelor didactice cu o calificare superioară.
CSU asigură instruirea specialiștilor în domeniul dreptului, economiei, agriculturii și în direcția generală de formare profesională „Științe pedagogice”. Universitatea oferă programe în co-tutelă pentru Doctorat.

Universitatea Agrară de Stat din Moldova este o instituție unică în domeniul agriculturii din țară. În prezent, în cadrul universității au studiat 6000 de studenți sub îndrumarea personalului didactic calificat în cadrul a 8 facultăți: Agronomie, Horticultură, Contabilitate, Medicină Veterinară, Zootehnie și Biotehnologii, Inginerie Agricolă și Transport Auto, Cadastru și Drept, Economie. Are o infrastructură bogată, care include 9 corpuri de studii, 14 cămine, laboratoare, stații didactice experimentale, Biblioteca științifică agricolă republicană, un centru de calcul etc.
În cadrul Laboratorului pedagogic al Universității Agrară de Stat din Moldova se organizează în fiecare an cursuri de învățare pe tot parcursul vieții în cadrul proiectelor international și a Școlilor internaționale de vară. Profesorii universitari sunt invitați să se consulte în întreprinderile agricole din Moldova. La fel, aceștie lucrează în calitate de experți în ministere și departamente.

Institutul de Formare Continuă (IFC) a fost înființat în anul 1993.

IFC este orientat spre satisfacerea cerințelor celor care au deja o diplomă de licență și doresc să obțină o nouă profesie. Obiectivul principal al IFC este formarea și/sau recalificarea specialiștilor competitivi cu înaltă calificare în cele mai necesare domenii: limbi străine, tehnologii informaționale, afaceri, management, management financiar, management educațional, psihologie, drept.

IFC desfășoară diferite cursuri de formare pentru adulți: formare profesională pe termen lung, pe termen scurt, recalificare profesională, formare continuă etc.

De la înființarea sa, în perioada 1993-2014, IFC a instruit peste 14.000 de specialiști.

IFC are dreptul de a acorda calificări recunoscute la nivel național. IFC este un furnizor de formare profesională cu experiență în desfășurarea cursurilor de formare profesională în Moldova și cu resurse suficiente de predare, administrație, echipament, cazare și alte resurse pentru a oferi instruire și toate materialele de învățare necesare pentru atingerea obiectivelor de învățare în toate domeniile menționate mai sus.

CEI are o bogată experiență dobândită la nivel național și internațional în educația adulților și în formarea continuă.